Veelgestelde vragen
Algemeen
Vanaf hoeveel orders per maand kan ik mezelf aansluiten?
Wij hanteren geen minimum aantal orders per maand. We zijn voor elke e-commerce ondernemer geschikt om het fulfilment aan uit te besteden. Wel adviseren we om fulfilment uit te besteden vanaf 50 orders per maand.
Hoe kan Future Fulfilment me helpen groeien?
Naast een late cut-off en het hanteren van hoge logistieke KPI’s, waardoor je meer verkoopt, bieden we meer. We kunnen je onder andere helpen met het uitbesteden van je klantenservice en designwerk. Daarnaast hebben we voor groeiende webshops nog veel meer optie om de groei te versnellen. We leggen dit graag persoonlijk uit.
Wat zijn de tarieven van Future Fulfilment?
Geen enkel bedrijf is hetzelfde. Onze prijzen zullen gebaseerd zijn op de producten die je verkoopt, de grootte hiervan en de hoeveelheid die je verkoopt. Vraag een offerte aan.
Mijn vraag staat er niet tussen, wat kan ik doen?
U kunt contact opnemen via info@futurefulfilment of bel ons op +31 (0)85 0041572.
Aanmelden
Wat zijn de stappen om partner te worden bij Future Fulfilment?
Om partner te worden bij Future Fulfilment is het belangrijk om eerst een offerte aan te vragen. Hierna zullen wij je contacteren en jouw wensen bespreken. Als dit besproken is maken een op maat gemaakte offerte. Als we een akkoord hebben zorgen voor een persoonlijke kennismaking en maken we overeenkomst in orde om als partners aan de slag te gaan!
Hoe krijg ik mijn voorraad bij jullie?
Het is mogelijk om je voorraad zelf of vanuit je leverancier direct naar ons magazijn te sturen. Wij zullen je producten wegen en meten om ze in de juiste stellingen te kunnen plaatsen.
Werken jullie met vaste overeenkomsten?
Er zal altijd een overeenkomst worden gemaakt waarin basisafspraken staan waar aan voldaan moet worden. In overleg kunnen er wijzigingen worden gemaakt om een betere service te bieden.
Hanteert Future Fulfilment aanlevervoorwaarden van mijn voorraad?
Het wordt gewaardeerd als je producten zijn bestickerd met een EAN-code. Wij kunnen dit ook voor je doen, maar wel tegen een meerprijs. Ook moeten de producten netjes in dozen zitten en wellicht op een pallet staan.
Contact
Heb ik een persoonlijk aanspreekpunt binnen Future Fulfilment?
Zeker! In bijna alle gevallen verloopt het contact via Olaf. Persoonlijk contact en service staan centraal bij ons en daarom zullen wij je altijd persoonlijk helpen.
Wie kan ik bereiken over specifieke vragen van de fulfilmentdiensten?
Je persoonlijke contactpersoon! Zoals eerder benoemd is dit in bijna alle gevallen Olaf van Aalsum.
Wat doen jullie als ik technische problemen heb?
Technische problemen kunnen altijd voorkomen. Bij problemen kun je altijd Olaf benaderen en hij zal ervoor zorgen dat het IT-personeel de problemen oplossen.
Verzending
Naar welke landen verstuurt Future Fulfilment?
Future Fulfilment verzendtbinnen heel de EU. Wij garanderen een levering binnen 1 werkdag in Nederland en België. Andere landen in Europa zijn vaak 1-2 werkdagen of iets langer.
Wat is de cut-off tijd?
Binnen Nederland is het standaard voor 22.00 besteld morgen in huis, met als optie 23:59. Ook bieden we Same-Day verzendingen aan. In België is dit voor 20.30 besteld morgen in huis. Voor de overige landen geldt een langere levertijd.
Met welke vervoerder worden mijn pakketten verstuurd?
De verzendingen in Nederland worden verstuurd via DHL. De verzendingen naar België regelt BPost, Duitsland gaat met DHL DE en Collis Prive verstuurd alles naar Frankrijk. Staat het land van bestemming er niet tussen? Vaak hebben we hier ook een oplossing voor.
Kan ik grote en zware producten door jullie laten versturen?
Wij versturen pakketten tot max 31,5 kg en tot een formaat van max 240L. Dit komt echter niet heel vaak voor.
Hoe werkt het met de track & trace code?
De klant zal altijd een track & trace code ontvangen in de mail. Ook heeft de klant de mogelijkheid om te kiezen of het pakket thuis of bij een afhaalpunt geleverd moet worden.
Kan ik mijn retourverwerking uitbesteden aan Future Fulfilment?
Absoluut! Bij een retour zullen wij deze verwerken tegen een vaste prijs. Deze wordt besproken tijdens de gesprekken met Future Fulfilment.
Software
Hoe komen mijn orders bij Future Fulfilment binnen?
Via een API-koppeling met jouw webshop krijgen wij te zien wanneer er een order wordt geplaatst.
Welke webshop platformen kan ik koppelen met jullie?
Het is mogelijk Bol.com, Amazon, Shopify, Woocommerce en nog veel meer platformen te koppelen door middel van de API. We kunnen eigenlijk alles voor je koppelen.
Kan ik ook inloggen bij jullie?
Ja, wij hebben voor onze klanten een klantenportaal waar je een account op krijgt om je orders en voorraad bij te houden.
Hoe werkt het fulfilment portaal?
In het portaal is het mogelijk om real time je voorraad en orders te zien. Ook kun je nieuwe producten hierin toevoegen.
Verpakkingen
Wat voor verpakkingen gebruiken jullie?
De bestellingen worden standaard ingepakt in verzenddozen of (bubbel)enveloppen. Op maat gemaakte verpakkingen zijn ook mogelijk in overleg.
Zijn de door Future Fulfilment gebruikte verpakkingen duurzaam?
We vinden maatschappelijk verantwoord ondernemen heel erg belangrijk! Om deze reden zorgen we ervoor dat ieder product een verpakking krijgt toegewezen waarin we zo min mogelijk lucht verzenden.
Kan ik extra dingen aan de verpakkingen toevoegen?
Branding kan zorgen voor meer persoonlijk contact met je klanten en dit moedigen wij dus ook aan. Je kunt bijvoorbeeld een kaartje toevoegen, tape in de huisstijl gebruiken of nog veel meer.
Betaling
Hoe vaak krijg ik een factuur van Future Fulfilment?
We factureren al onze klanten 2x per maand achteraf. Je ontvangt altijd een uitgebreide bijlage met al jouw verzendata.
Wat zijn de betalingscondities?
Binnen 7 dagen.
Kan ik via iDeal betalen?
Je kan de factuur via een QR-code met iDeal betalen.