Fulfilment uitbesteden

Fulfilment binnen Nederland

Wanneer je producten verkoopt binnen Nederland zijn er verschillende zaken die belangrijk zijn om te weten over fulfilment binnen Nederland. Zo is het belangrijk om je er van bewust te zijn dat fulfilment naar het buitenland iets anders is dan wanneer je het binnen Nederland doet. De partij die je gaat gebruiken om de fulfilment te doen binnen Nederland moet dan ook van goede huize komen en de kneepjes van het vak kennen. 

Er zijn tientallen bedrijven die je in kan schakelen en we hebben voor je uitgezocht wat de belangrijkste punten zijn om op te letten bij het uitbesteden van fulfilment binnen Nederland. 

  • De cut-off tijd

De cut-off tijd is de tijdspanne waarin je klant uiterlijk kan bestellen om zijn of haar product de dag erna nog binnen te krijgen. Deze tijd is van groot belang, want partijen die hier geen duidelijke afspraken in kunnen maken kunnen hierin ook niet de volledige garantie, die je je consumenten natuurlijk wil geven, bieden. Daarom is het belangrijk dat de levertijd in Nederland altijd binnen de 24 uur valt. Anders sta je meteen een stap achter op je concurrentie.

  • De opslagkosten 

Een goed fulfilment center werkt met een vaste prijs per pakketje dat ze aan een klant leveren. Dit is dan inclusief het automatisch ontvangen van de order, het verwerken van de order en het inpakken, branden en opsturen van deze order. Mochten hier vanaf maand een verborgen opslagkosten bij zitten is hun verdienmodel niet gericht op het succesvol en professioneel voldoen van je fulfilment. 

  • Inzicht 

Een onmisbaar en belangrijk voordeel van het uitbesteden van je fulfilment is dat je altijd realtime-inzicht hebt in je voorraden. Een goede Nederlandse partij die je in Nederland helpt met je fulfilment zou dus ook een dashboard moeten leveren waar je op in kan loggen om je voorraad te inventariseren. Je zou je namelijk niet meer druk moeten maken om je fulfilment, maar je moet je bezighouden met het op peil houden van je voorraden en het regelen van kopers van de producten. De rest doet het fulfilment bedrijf allemaal. 

  • De ervaring van de klanten is het belangrijkst 

De ervaring van de klant is waarop je je kan onderscheiden. Het is belangrijk dat een fulfilment center hier voor je op inspeelt. Leveren met een lach en op een ongekend snel tempo is onderdeel hiervan. Een fulfilment center zou je dan ook moeten aanbieden om je logo op de verpakking te zetten. Of is sommige situaties een flyer die bij de verpakking toe wordt gevoegd of iets anders met een persoonlijke uitzonderlijke toegevoegde waarde. 

Natuurlijk zijn dit punten waar Future Fulfilment uitstekend op inspeelt. Wil je meer weten over waarom je fulfilment binnen Nederland het beste aan ons over kan laten? Neem dan een kijkje op onze homepage.