Bol.com conversieoptimalisatie

Conversieoptimalisatie is als je verkoopt op Bol.com onmisbaar voor je succes. Daarom hebben we voor je alles op een rijtje gezet wat bij kan dragen bij het verbeteren van je conversie. Het werkt namelijk simpel, als jij je conversiepercentage verhoogt van 1% naar 2% dan betekent dit een verdubbeling van je business. Eigenlijk is dit de enige manier om ervoor te zorgen dat je direct meer gaat verkopen en een oneerlijk voordeel hebt op je concurrentie. 

De interesse van iemand wekken 

Bij alle vormen van online verkopen begint het allemaal met het wekken van de interesse van je potentiële klant. Wanneer iemand tientallen producten voor zijn neus krijgt, wordt het lastig met je product op te vallen en de klant op je product te laten klikken. Besef dus goed dat de uitdaging hem zit in het optimaliseren op eruit springen, opvallen en interesse wekken. Dit doen we natuurlijk door een hoogwaardige productfoto en vervolgens door een pakkende titel. Natuurlijk moet de titel precies beschrijven wat je verkoopt, maar het kan ook iets van voordeel uitstralen. Dus als je een camera verkoopt met ook een bandje erbij, voeg dan “inclusief bandje” toe aan je titel. Als dit niet bij je concurrenten staat dan geeft het iemand een beter gevoel eerst maar eens te gaan kijken naar jouw camera. 

Een Bol.com productbeschrijving die verkoopt 

Het doel van je productbeschrijving is natuurlijk om de klant te stimuleren om tot aankoop over te gaan. Daarom is een belangrijke factor dat je duidelijk maakt wat dit product nu zo geweldig maakt. De basis zit hem in dat je de aandacht van de klant al te pakken hebt door een goede titel en productafbeeldingen. Nu wordt het tijd om de klant ook echt te overtuigen om tot aankoopt over te gaan. Het is dus zaak om goed na te denken over wat de overwegingen zijn van een potentiële klant. Wat is nu dat wat de klant belangrijk vindt bij het doen van deze aankoop? 

Het begin van je beschrijving gaat altijd over het probleem wat je product oplost voor je klant. Bij een camera kan dit bijvoorbeeld zijn: “Vanaf nu maak je altijd scherpe foto’s, ook als iets ver weg is. Met de….”

Daarna gaan we altijd in op de kwaliteiten van je product, je kunt bijvoorbeeld vertellen dat de camera een lens heeft die ver in kan zoomen en dat daarom iedereen die hem koopt zo blij is met de resultaten daarvan. Wanneer de klant de productbeschrijving heeft gelezen zou die er zeker van moeten zijn dat dit het juiste product is. Om er achter te komen wat mensen belangrijk vinden bij het aankopen van een bepaald product kun je de reviews van andere verkopers bekijken. Schrijf zaken op die je vaken terug ziet komen, deze wil je verwerken in je beschrijving. Als je het echt goed wil doen ga je ook bij je concurrenten kijken naar alle slechten reviews, schrijf ook hierbij op wat je klanten dus vaak slecht vinden bij een product wat je aanbied. 

Door deze werkwijze heb je een beschrijving die gericht is op wat je potentiële klanten echt belangrijk vinden. Dit voelt vertrouwt aan en geeft mensen het gevoel dat als ze dit product kopen ze zeker aan het juiste adres zijn. 

Hoe e-fulfilment je conversie direct verhoogt 

Wij van Future Fulfilment

 weten natuurlijk goed wat verzendtijd kan betekenen voor je Bol.com business. Veel Bol.com verkopers laten hun inkopen direct in ons magazijn leveren, we koppelen dan hun Bol.com account aan onze software zodat we automatisch je order binnen krijgen. De order pakken we meteen in als ze binnenkomen en sturen ze altijd op tijd naar de klant. Hierdoor krijg je meer positieve reviews, kun je aangeven dat je een snelle levertijd hebt wat de conversie direct verhoogt en hoef je nooit meer zelf pakketjes in te pakken. Het allermooiste is dat we dit doen voor hetzelfde geld als dat je het zelf zou doen. Kijk op onze homepage voor meer informatie.